Mongol Rally i jego koszty – Podsumowanie.

/, Podróże, PORADY PODRÓŻNICZE/Mongol Rally i jego koszty – Podsumowanie.

Czas na podliczenie kosztów Mongol Rally.

Z momentem zakupu i naprawy samochodu, opłaty za wizy i dalszymi przygotowaniami już czułam, że nie będzie to tania wycieczka.

Podczas podróży naszej czwórki, Polish My Sausage płaciło zwykle jeden rachunek  i dodawało sumę do aplikacji, która równo dzieliła wydatki na każdą osobę. (Tutaj możesz sprawdzić top 13 aplikacji wygodnych w czasie podróży).

Suma ta zawiera koszty:

• samochodu,
  • wymiany silnika,
  • części zapasowych do samochodu, narzędzi,
  • opłaty za udział w Mongol Rally,
  • w restauracjach,
  • w hotelach,
  • u mechanika,
  • na stacjach paliw itp.

Na koniec rajdu aplikacja podliczyła każdego z nas, a koszty wyniosły 12 500 USD na 4 osoby, czyli

2 611 na 1 osobę.

Jednak to tylko nasze wspólne koszty.  Dodatkowo, oddzielnie płaciliśmy za:

WIZY:

W zależności od narodowości może to oczywiście się różnić.

529 € na osobę.

ZAKUPY CAMPINGOWE:

• namioty,
  • śpiwory,
  • turystyczne akcesoria kuchenne itp.

117€ na osobę.

RESZTA:

RAZEM : 4 030 € na osobę

Niestety, trzeba pamiętać, że jednak w tym rajdzie nie dojechaliśmy do Mongolii, skończyliśmy go 2 tygodnie wcześniej niż planowaliśmy, w Kazachstanie.

Powiem też od siebie, że dałoby się przejechać ten rally taniej. Mniej noclegów w hotelach, szukanie tańszych restauracji, bądź zwyczajnie gotowanie samemu. Podróżowanie z grupą jednak wymaga pójścia na kompromis, nie robi się tylko tego w sposób, jaki się chce .

Co więcej,  Mongol Rally można przejechać również wydając o wiele więcej. My nie szaleliśmy, ale też nie oszczędzaliśmy.

Ciężko przewidzieć na takim wyjeździe, jakie dodatkowe koszty mogą Cię spotkać. Z całą pewnością jest lepiej nie jechać na Mongol Rally z ograniczonym budżetem. To nie tego typu wyjazd. Dla bezpieczeństwa lepiej mieć o wiele więcej niż się przewiduje, że się wyda. Powinno się mieć co najmniej  1 000 euro więcej.

Co mnie zaskakiwało wśród ludzi na Rally? Uczestnicy w wieku 20 lat, którzy nie mieli problemu znaleźć te pieniądze, studiując. Nie wiem, czy mieli je od rodziców, czy sami zarobili – nie wnikałam, to nie moja sprawa. Ja w wieku 20 lat musiałam składać i planować, żeby wyjechać na kilka dni nad polskie morze. Zazdroszczę. Młodziaki, a już po takiej przygodzie 🙂 Niby każdy rodzi się równy, ale w innych warunkach.

Cóż, co kraj to pieniądze. Niemcy, Wielka Brytania – dobry kierunek na zarabianie na nasze marzenia. Zawsze mówiłam, że emigracja jest wspaniała, a Mongol Rally – jescze lepszy! 🙂

By |2018-09-19T18:58:25+00:00September 27th, 2017|Mongol Rally, Podróże, PORADY PODRÓŻNICZE|Comments Off on Mongol Rally i jego koszty – Podsumowanie.